הקנצלר הגרמני: "גרמניה תמיד תעמוד לצידה של ישראל"

איתי גדסי No Comments on הקנצלר הגרמני: "גרמניה תמיד תעמוד לצידה של ישראל"

ראש הממשלה בנט: "עוקבים בדאגה אחרי השיחות בווינה. האפשרות שיחתם הסכם שיאפשר תוך שנים ספורות לאיראן להתקין צנטריפוגות בהיקף רחב – אינה מקובלת עלינו". הקנצלר שולץ: "גרמניה, ואתם יכולים לסמוך על כך – תעמוד לצידה של ישראל בצורה איתנה"

ביקור קנצלר גרמניה אולף שולץ בישראל ראש הממשלה נפתלי בנט מלווה את קנצלר גרמניה בביקור במוזיאון יד ושם להנצחת השואה Photo by Kobi Gideon / GPO צילום: קובי גדעון / לע"מ
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, נפתלי בנט וקנצלר גרמניה, אולף שולץ המבקר בישראל ערכו לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים ומסרו הצהרות לתקשורת.

ראש הממשלה בנט: "אדוני הקנצלר, אתה מגיע לכאן בזמן הרה גורל ורגיש מאוד. שוחחנו כעת ארוכות על המצב באוקראינה. החובה שמוטלת עלינו, כמנהיגים, היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים ולהעביר את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך", אמר בנט.

"לצערי, אנחנו בישראל למודי מלחמות. המחיר שלהן הוא גדול, כפי שאנחנו כבר רואים. למרבה הצער, זה עלול להיות הרבה יותר גרוע.

מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה. שלחנו ציוד הומניטרי רב – 3 מטוסים, 100 טון ציוד, רובו רפואי – ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".

ראש הממשלה התייחס לאחר מכן לאיום האיראני: "אדוני הקנצלר, מוטלת עלינו האחריות לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני ולא תהיה האפשרות להשיג נשק גרעיני. לא במשמרת שלנו, ולא לעולם.

"אנו עוקבים בדאגה אחרי השיחות בווינה. האפשרות שיחתם הסכם שיאפשר תוך שנים ספורות לאיראן להתקין צנטריפוגות בהיקף רחב – אינה מקובלת עלינו. ישראל תדע להגן על עצמה ולהבטיח את ביטחונה ואת עתידה. אנו גם מצפים מידידותינו בעולם לא להשלים עם מצב של התקנה מאסיבית של צנטריפוגות בעוד שנתיים או שלוש ולהיערך כבר עכשיו ליום שאחרי".

הקנצלר שולץ: "אני שמח להיות כאן בישראל תודה על קבלת הפנים ועל הרמזים והטיפים איך לנהל קואליציה. היה לי חשוב לבקר כאן מוקדם בכהונה על אף המצב הבינלאומי. היה חשוב לי להתחיל את הביקור בירושלים. הסיור ביד ושם נגע עמוקות לליבי ואני רוצה עוד פעם להדגיש את האחריות של גרמניה למדינת ישראל. גרמניה ואתם יכולים לסמוך על כך תעמוד לצידה של ישראל בצורה איתנה".

על אוקראינה: "החדשות משם נוראיות. אנחנו מלאי דאגה על התפתחות הקונפליקט. אני רוצה לומר עוד פעם שצריך להפסיק את ההתקפות על האוכלוסיה האזרחית. זה צריך להפסק ואנחנו צריכים לתת הזדמנות לדיפלומטיה.

מוקדם יותר ביקרו השניים במרכז יד ושם להנצחת השואה וערכו סיור יחד עם יו"ר יד ושם, דני דיין. רה"מ בנט: "גם היום, 80 שנה אחרי המלחמה, אין יהודי שלא נושא בתוכו את זכרם של ששת מליון אחיו ואחיותיו".



0 תגובות